Hoe zou Arianna Huffington (hoofdredacteur van Huffington Post) denken over social media? In haar boek ‘Het nieuwe succes” gaat ze erop in. Allereerst stelt ze dat ,,onze digitale apparatuur ons chronisch tijdgebrek weerspiegelt en vergroot. ”
Ook meent ze dat het begrip viraal (de bekendheid van een onderwerp door middel van sociale netwerken vergroten) nu zelf viraal is geworden. ,,Het gebeurt maar zelden dat de waarde van het nieuws item dat zo nodig viraal moet worden verspreid ter discussie wordt gesteld. Onze mediacultuur zit vast in het eeuwige nu en doet weinig anders dan vluchtige primeurs najagen die zelfs in de korte tijd dat ze “exclusief” zijn nauwelijks nieuw- of bestaanswaarde hebben.”
Volgens Ariana Huffington is viraal van een middel een doel geworden. ,,We lopen om geen andere reden dan te lopen (…) De eerlijkheid gebiedt me te melden dat wij van de HuffPost even assertief zijn als andere kranten in het gebruik van sociale media. Maar omdat we er al veel ervaring mee hebben, hoop ik adat we het kunnen zien als wat het is: een middel en geen magisch doel.”
,,Sociale media zijn een onuitputtelijke bron van afleiding en vermaak geworden. En vermaak is enorm belangrijk voor ons. Ik ben van mening dat het onze taak als media is om de sociale hulpmiddelen die ons ter beschikking staan te gebruiken om belangrijk nieuws te brengen en daarbij de amusementswaarde niet te vergeten, en ik vind dat we onszelf eraan moeten blijven herinneren dat de hulpmiddelen en het nieuws twee verschillende dingen zijn”.